کلهرود KALAHROD

سرپرست ==> سعید حق شناس

راهنما ==> سعید حق شناس

مسئول فنی ==> محسن شاه رجبی

تعداد هفت نفر از بچه های گروه خودمان به نام های آقایان سعید حق شناس ‌٬ مجید یوسفی ٬ اصغر رضائی ٬ پیشکسوت عزیز جناب آقای نصیری ٬ محسن شاه رجبی ٬ رضا چاوشی و خانم مرتضوی و چهار نفر از بچه هایی که به عنوان میهمان در خدمتشون بودیم به نام های ابراهیم ٬ مریم ٬ نیلوفر و ناصر هنرمندکه به طور کامل یازده نفر می شدیم با نام و یاد خدا در ساعت  ۶:۱۵ صبح روز جمعه ۲۶ / ۷ / ۸۷ از دروازه تهران ٬ ایستگاه دانشگاه صنعتی به سمت غار کلهرود حرکت کردیم . ساعت ۷:۲۰ مورچه خورت را رد کردیم و داخل فرعی نطنز شدیم ٬ ۱۰ دقیقه داخل فرعی نطنز رفتیم تا به جاده ی فرعی کلهرود رسیدیم .

ساعت ۸:۰۰ وارد کلهرود شدیم ٬ حدوداْ نیم ساعت طول کشید تا بالاخره بچه ها وسایل مهم خود را برداشتند و بقیه را داخل مینی بوس گذاشتند ٬ سرپرست و راهنمای گروه جناب آقای حق شناس توضیحاتی را درباره ی برنامه دادند و بالاخره راس ساعت ۸:۳۰ وارد غار شدیم ٬ ابتدای غار سرازیری نسبتاْ خوبی داشت تا بعد از نیم ساعت به اولین تالار غار رسیدیم ٬ از تالار به بعد چند راه داشت که راهنما ی ما تصمیم گرفت از مسیر سمت چپ حرکت کنیم ٬ ساعت ۹:۳۰ به اولین تونل گل غار رسیدیم و از اون به بعد تونل های متعدد گل و مسیرهای خیلی باریک که حتی یک نفر هم به زور از آنجا رد می شد را عبور کردیم تا بالاخره در ساعت ۱۲:۳۰ به آخر غار که دریاچه ی خیلی زیبایی داشت برخورد کردیم ٬ برای افرادی همانند من که برای بار اول بود که چنین منظره ی زیبایی را مشاهده می کردم واقعاْ شگفت انگیز بود .

مدت ۱۰ دقیقه در این مکان زیبا استراحت کردیم و از آب دریاچه نوشیدیم ٬ راهنما برای اعضاء گروه توضیح داد که کمی جلوتر که انتهای غار هم هست قندیل ها و سنگ هایی وجود دارد که بسیار شبیه به شاه کوه اصفهان هستند . بنابراین همه ی ما برای دیدن آن حرکت کردیم ٬ واقعاْ هم که شبیه به کوه های شاه کوه بود .

در آنجا راهنما توضیح داد که در سال های قبل این دریاچه چقدر آب داشته ٬ وقتی گفته های راهنما را با وضعیت امسال آب دریاچه مقایسه کردم دیدم که امسال خشکسالی حتی در غارها هم تاُثیر خود را گذاشته ٬ کمی متاُثر و ناراحت شدم ٬ ولی باز هم زیبایی های غار نظر مرا به خود جلب کرد٬ خلاصه بعد از کمی استراحت و گرفتن عکس های یادگاری با پرچم سیالان تصمیم به برگشت گرفتند تا همان مسیری که رفته بودیم را برگردیم و برای خوردن ناهار و خواندن نماز از غار بیرون بیاییم .

بالاخره ساعت ۱۷:۰۰ از غار گلهرود خارج شدیم ٬ بعد از شستن دست و صورت و عوض کردن لباس هایی که در داخل غار پر از گل شده بود ٬ کنار چشمه ی آب گوارایی که در کنار غار بود ناهار خوردیم و بعد از خواندن نماز و کمی استراحت به سمت اصفهان حرکت کردیم .

در مسیر برگشت به عظمت خدا فکر می کردم که چگونه در دل کوه چنین حفره های بسیار زیبا و غار های این چنینی را ایجاد کرده٬ ساعت حدود ۲۰:۱۵ بود که به اصفهان رسیدیم .

و در آخر خداوند متعال را سپاس گذارم که این گروه یازده نفره جوان و پر انرژی را یاری فرمود تا با موفقیت و سلامت تمام توانستیم این غار زیبا را تا انتها دیدن کنیم.